La Veu de Xauxa

15 de setembre de XX03

Comença l'elaboració dels Pressupostos de l'Estat.

Mentre el govern comença l'elaboració dels pressupostos pel proper any, els partits de l'oposició, els sindicats i la patronal manifesten les seves opinions.

El govern està elaborant els Pressupostos de l'Estat pel proper any. Segons fonts oficials, seran uns pressupostos que seguiran la línia dels exercicis anteriors. Es buscarà que el país surti de la llarga fase de recessió que està vivint, mentre que es continuarà el procés de modernització en les infrastructures, sense desatendre les necessitats dels ciutadans (educació, sanitat, ...).

Els ministres del govern estan definint les seves prioritats i s'estan preparant per la reunió del Consell de Ministres del proper 30 de setembre.

Els partits de l'oposició també estan en plena activitat preparant la discussió de pressupostos, que es farà en el Parlament durant el mes de novembre. De moment cada partit ha fet una roda de premsa per indicar a l'opinió pública la seva forma de veure els pressupostos.

Dreta Xauxiana creu que els impostos directes són excessius i considera que el pes de l'Estat en l'economia és massa elevat. Segons la seva opinió s'hauria de disminuir la pressió fiscal i la despesa pública. Per altra banda aquest partit considera que és molt perillós continuar amb els dèficits públics perquè el nivell d'endeutament ja és massa elevat i que s'hauria de disminuir la despesa corrent.

Esquerra de Xauxa considera que la manca d'inversió privada s'hauria de compensar amb inversió pública i que els impostos directes haurien de tenir més pes que els impostos indirectes per aconseguir una millor distribució de renda.

En aquesta línia, doncs, aniran les esmenes que aquests partits faran al projecte de pressupostos quan el govern el presenti al Parlament i comenci la seva tramitació parlamentària.

El sindicat i la patronal de Xauxa també han fet saber la seva posició. La Unió Sindical considera que s'ha d'augmentar la despesa social, que cal un increment en l'apartat de les transferències, perquè els subsidis d'atur i les pensions de jubilació són molt baixes i no permeten viure amb un mínim de dignitat. L'Agrupació Empresarial considera que l'atur existent és degut a que les empreses no poden ser competitives perquè les cotitzacions socials són massa elevades. "Si disminuís la quota patronal, els costos serien menors i els preus podrien baixar, es vendrien molts més productes als nostres països veïns i es crearien més llocs de treball", va manifestar el president de la patronal.

La redacció

Tornada a l'etapa 1: La premsa ens introdueix en el tema